neděle 13. května 2012

Zittau

V utorok, keď bol sviatok tak som si urobila malý výlet do blízkej Žitavy. Vzhľadom k tomu, že to máme za hranice blízko, tak Žitavu navštevujeme pomerne často. Väčšinou je to v rámci nákupov, ale tento krát som si povedala, že sa aspoň trochu prejdem po uličkách mestečka. Žitava vzhľadom pripomína všetky nemecké mestečká. Je to udržované, čisté mestečko, plné viliek, ktoré vzhľadom pripomínajú tie v Liberci - postavených z dôb Sudet. Bohužiaľ je má Žitava aj domy a vily, ktoré chátrajú a nikto v nich nebýva. Občas ma tento kontras dosť udivuje. Pracovných príležitostí je v meste málo, ľudia, ktorý tu bývajú za prácou často dochádzajú. Opustené domy obývali ľudia, ktorý prácu v okolí nenašli, tak sa jednoducho za prácou odsťahovali. Každopádne v Žitave je stále čo objavovať a obdivovať. Nemala som pri sebe fotoaparát, tak som fotila mobilom, tak sú fotky trocha nekvalitné.
Pri prechádzke som sa zastavila v centre mesta u evanjelicko-luteránsky kostola - St. Johannis, okolo ktorého chodím vždy keĎ som v Žitave. Tento krát som ho chcela vidieť aj vnútri. V kostole prebieha momentálne rekonštrukcia, ale i tak je prístupný.
 Určite doporučujem, ktorých zaujíma architekrúra, pamiatky a podobne. Chrám vnútri priam ohromujúci svojou veľkosťou, ktorú z vonku vôbec netušíte.

Ted dojem možno umocňuje fakt, že má rovný strop, na čo nie som u katolíckych kostolov príliš zvyknutá.

Čo stojí za zhliadnutie je organ/varhany. Momentálne je síce rozobraný, pretože sa na ňom robí údržba, ale len pohľad na píšťaly mi úplne stačil. Zatiaľ som veľa veľkých organov nevidela, ale tento bol zatiaľ "môj najväčší".

Súčasťou kostola, je veža, na ktorú sa dá vyjsť a určite je tam dobrý výhľad - vstup sa platí, ja som nemala so sebou peniaze, tak som to nechala na budúcu návštevu.

Pri mojej prechádzke Žitavou som narazila na jedno zaujímvé sídlisko. Paneláky boli 4 poschodové, s peknou farebnou fasádou a čo ma teda najviac prekvapilo tak boli sochy, ktoré boli upevnené väčšinou kolmo na steny panelákov. Takže sa tam po paneláku prechádza  krava alebo oslík.




Určite o Žitave budem ešte písať, pretože ako som sa tento krát presvedčila, v tomto meste je stále čo objavovať.



Žádné komentáře:

Okomentovat